Jag började med att virka 20st stolpgrupper (4st stolpar) med 2 luftmasker emellan varje stolpgrupp plus luftmaskor till början. Jag ska förklara hur jag menar o hur jag gjorde. 

Jag startade med att virka 126st lm.
 

Hoppade över 8lm i början
 
och virkade 4st, 2lm, hoppa över 2 m, 4st, 2lm, hoppa över 2m -hela raden ut
 
och avslutade med 4stolpar.
 
Jag virkade jag 6lm


Vände arbetet och startade den nya stolpgruppen i nästa hålrum och på så sätt blev det ett nytt hålrum till nästkommande varv.
 
Raderna blir raka, jämna och fina. Längst ner till höger i bild är mitt avlut på första stolpvarvet, mina sista fyra stolpar som jag avslutade med och gjorde 6lm vände arbetet och starta i första hålet med 4 nya stolpar.
 
 Döskallarna virkade jag som jag gjorde på sjalen. Eller ja, jag virkar ju luftmaskantalet fram till döskallarna på mitt sätt. Men alla dessa mönster på sjalarna funkar fint att göra på filten/kuddöverdraget!
 
Jag har 2 skallar brevid varandra. Här går det ju att ha hur många man vill, beroende på hur stor man vill ha den!
 
Jag sätter min tredje skalle i mitten över de andra två
 

Kommentera

Publiceras ej