Det har hänt lite från min första mössa (sept 2012) som jag virkade till min äldsta dotter. Hon ville beställa en Ugglemössa från nätet som skulle kosta 250kr (plus frakt). Jag sa att jag kunde försöka virka en sån gratis till henne. Jag hittade ett tidigare projekt, en stickad babytröja i rosa och blått som jag jobbade på när hon var bebis. Dern fick bli en mössa istället.
Här är reultatet. Snygg blev den inte med hon gillade den!
 
Eftersom jag är en perfektionist så var ju inte jag nöjd. Gillade inte ögonen alls. Så jag gjorde om den helt enkelt! Helt perfekt var den ju inte men det var ju min allra första skapelse, gjorde helt på fri hand utan mönster!
Mössorna som kom efter började jag sälja. 80kr/mössa. Nu tar jag 300kr/mössa.
 
Den senaste mössa jag gjorde var en beställning från sonen (december 2014). Han ville ha en krokodilmössa och jag letade bilder för inspiration. Hittade knappt en enda. Menså hittade jag ett betalmönster fr. Ira Rott och beställde hem det! Den är inte till hundra samma som mönstret, absolut inte själva mössan eftersom det är mitt egna mönster fr huvudet men själva krokodilen är mer lik orginalet i bild än vad den är i mönsteret!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej